Hakkımda

22 Haziran 2016 Çarşamba

'Büyük hoca' olmak istiyorum!


"...makinalaşmak istiyorum!
mutlak buna bir çare bulacağım
ve ben ancak bahtiyar olacağım
karnıma bir türbin oturtup
kuyruğuma çift uskuru taktığım gün!..."
(Nazım Hikmet Ran - Makinalaşmak İstiyorum)

Nedense 'büyük hoca' olmak istiyorum derken aklıma Nazım'ın bu eski şiiri geliyor!

Evet, 'büyük hoca' olmak istiyorum!

Mesela ünvanımın, kıdemimin, görevimin ağırlığı ile kendimden doğru bir meşruluk içinde kayıtsız bir şekilde devinsem diyorum.
Bir karar vermişsem, birşey demişsem, yapmışsam bu, işler öyle gerektirdiği için olsa!
Düşünceme ve eylemime kayıt konulmasın, eleştiri yapılmasın istiyorum.
İşyüküm fazla (fazla ki büyük hocayım zaten) öylece kalsınlar, demlensinler istiyorum.
Öğrenci beklesin, takvim geçip gitsin ama makullüğüm sorgulanmasın...

Unutasım, bazı görev ve sorumlulukları görmezden gelesim var.
Hem ne olur ki, biraz erişilmez, erişilir ama cevap vermez, cevap verir ama ilgilenmez olabilsem!

Hiyerarşik düşünmeye ve davranmaya ihtiyacım var sonra!
Ne olur ki, asistanlar ve öğrenciler beni görünce şöyle bir toparlansalar, alt sesleri ile 'onaylayıcı/tamamlayıcı' cümleler kursalar, kapılarda önümü açsalar...
Velhasıl anlamsız dünyama anlam, değersiz yaşantıma değer katsalar.
Astlarımı eksilterek kendimi tamamlayabilsem!

Evet evet, 'büyük hoca' olmak istiyorum!

Tersliklerim özgünlüğüme yorulsa, ihlallerime mana aransa, bir güç ve değer halesi içinde sorumsuzca devinsem!
Teamül denilen çerçevenin bahşettiği tüm güç ve iktidar olanaklarını kullansam ama 'eleştirel özne' olmaktan bir adım geri durmasam.
Despotik krallığımda otururken makro iktidar çözümlemelerine yaslanıp dünyaları kurtarsam!
 'Bu işler böyledir birader' basitliğinde iş yaparken sofistike bir iş yapıyormuş izlenimi yaratsam!
....
....
Sanırım bunların hiçbirini yapamam.
Hep 'küçük hoca' olarak kalacağım, yazık ki(!)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İktidardan Kurtulmak!

Siyaset biliminin temel kavramı devlet değilse, iktidardır. İktidar, “toplum için son sözü söyleme yetkisi” olarak kavramsallaştırılan e...