Yazıp çiziyoruz, yeni liberal politikalarla muhafazakarlığın kadim değerlerini birbirine eklemleyip yeni muhafazakar bir toplum yapısı inşa etmeye çalışıyorlar, diyoruz. Böylelikle yeni liberal politikaların toplumsal çapta yarattığı tahribatı dengelemeyi (manipüle etmeyi de okuyabilirsiniz!) ve toplumsal bütünlüğü yeni bir formda sürdürmeyi hedefliyorlar, diyoruz. Yalnızca bizde değil tüm dünyada 30 yıldır böyle bir yönelim var. Bu işin ne bağımsız değişken rolü atfedilmiş teknolojik gelişme/bilgi toplumu güzellemesiyle ne de dindar olup olmamakla ilgisi var. Mesele mülkiyet düzeninin ve egemenlik sisteminin devamlılığı meselesi. Olabildiğince 'duygusal' yani! Yeni bir toplum yapısı inşa ederken ilk başvurulacak kurum şüphesiz eğitim. Bu açıdan okul sistemini dönüştürmek oldukça elzem görünüyor. Hafta sonu sınav görevi izlenimlerim ve okul yöneticileriyle yaptığım görüşmeler çok yol aldıklarını gösteriyor. Okullar merkezi sınavlardaki başarıyı merkeze alacak şekilde rekabete açılmış. Müfredat tümüyle araçsallaştırılmış. Sınavlara konu olmayan (edilmeyen de diyebilirsiniz) alanlar/dersler elenmiş ya da geri plana itilmiş. Müziğe, resme, spora gerek yok örneğin. Özel Dershaneleri kapatma hamlesiyle okula dönüştürülmeleri istenen ve belirli bir kapasite gösterdiği varsayımıyla 'temel lise' olarak tanımlanan kurumlarda sınava yönelik dersler dışındaki derslerin açılması bile zorunlu değil. Elbette paralılar! Bunlar dershanecilik yapmayı sürdürüyorlar. Aslında dershaneler kapatılacak diye okullar kapatılmış! Sınav görevi dolayısıyla denetlediğim lise sınav başarısı bazında en başarılılardan. Bina düzgün, sınıflar iyi, fiziksel donanım okulun yeterli maddi imkanlara sahip olduğunu gösteriyor. Ayrı katlarda olmak üzere 'bayan' ve erkek mescitleri var. Okulun müteşebbis gelirleri iyi. Bu konuda oldukça cevval olan ve iktidarla bütünleşmiş olmak dolayısıyla da taleplerine karşılık bulabilen yöneticileri var. Öğleden sonra ve hafta sonu kursları organize etmenin derdindeler. Başarılı öğrencilerini 'temel liseler'e kaptırmaktan şikayetçiler. Bu sorunu okulu dershaneleştirerek çözmeye çalışıyorlar. Test merkezleri ile anlaşmalar yapmışlar... Öğrencilerin ders başarısını 99-100'e eşitlemişler. Hocalardan sınav notlarını manipüle etmelerini rica ediyorlarmış. Böylece öğrenciler avantaj sağlıyor ve rahat bir şekilde üniversite sınavına hazırlanıyorlarmış. ..... ..... |
5 Haziran 2016 Pazar
Okul sistemine ne olmuş?

Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İktidardan Kurtulmak!
Siyaset biliminin temel kavramı devlet değilse, iktidardır. İktidar, “toplum için son sözü söyleme yetkisi” olarak kavramsallaştırılan e...
-
Yazar/düşünür Nietzsche pek tevazu sahibi bir insan değildir. Gündelik yaşamında çok ince, çok nazik, çok alçak gönüllü bir insanmış b...
-
Bir zaman büyük yazar Dostoyevski bir soru sormuş: " Bir kentin mutluluğu, her gün bir kızın işkence görmesine bağlı olsaydı o kentin ...
-
Başlığı, vaktiyle Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın dile getirdiği bir söze istinaden koydum. Erdoğan muhtemelen dile getirdiği yaklaşımın akadem...
-
Literatürde ahlak ile etik arasında belirli farklar olduğu üzerinde durulur. Doğru ve yanlışı birbirinden ayırt etmekten söz edildiğinde (...
-
Haberin başlığı şöyle: "Yatılı okumak önemli beceriler kazandırıyor." Neymiş o önemli beceriler (ve faydalar) diye bakıyorum. ...
-
Bir süre araba ile yaşayıp, kısa bir zaman için de olsa, arabasız kalmak ciddi bir zorluk gibi geliyor insana. Benim emektarın yıll...
-
Dünya'da üç kurum vardır ki birbirine benzer; askeriye/kışla, manastır ve üniversite. Bu üç kurum, otorite, katı hiyerarşik düzen, çok ...
-
"...makinalaşmak istiyorum! mutlak buna bir çare bulacağım ve ben ancak bahtiyar olacağım karnıma bir türbin oturtup kuyruğu...
-
Kendi halinde olan insan, başkasının halinde değildir! Yaşam bağlamı içine sıkışmış, çevresine yabancılaşmış, duyarlık seviyesi düşmüş, kol...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder